Máte málo energie a nepodávate v práci dobrý výkon?

Zdroj obrázka:Merla/Shutterstock.com Zdroj obrázka:Merla/Shutterstock.com

Komfort a osobné pohodlie závisí od mnohých faktorov, práca odmenená finančnou čiastkou je ale stále jediným a najdôležitejším zdrojom, pomocou ktorého si zaisťujeme jeho značnú časť.

Preto by sme sa mali snažiť si ju zachovať aj vďaka lepším výkonom. V dnešnej neľahkej dobe to platí dvojnásobne. Ako to ale dosiahnuť, ak musíte okrem práce riešiť aj starostlivosť o rodinu?

Produktivita práce  je ukazovateľom efektívnosti zamestnancov podniku a produktivity ich výrobných činností.  Predstavíme vám preto niekoľko spôsobov, ako môžete byť v práci produktívnejší a bezkonkurenčne najlepší.

Nezameriavajte sa len na ciele, ale aj proces

Od útleho veku sa učíme dosahovať ciele: získavať dobré známky, vypracovať najlepšie seminárne práce, vyštudovať najlepšiu školu, mať titul a postupovať po kariérnom rebríčku. Tvrdo pracujete, aby ste uspeli. Áno, bez cieľa to nejde, ale aj proces je dôležitý.

Mnohé z našich cieľov sú však mimo našu kontrolu. Nemáme kontrolu nad budúcnosťou, činmi iných, hospodárstvom a životným prostredím. Preto sa musíme sústrediť na systémy a úsilie.

Cieľ je získať 500 sledovateľov, písanie 500 slov denne je opakovaný proces. Cieľom je napríklad aj maratón, beh štyrikrát týždenne je zasa opakovaný proces. Cieľom je zníženie hmotnosti o 5 kg, systém vás dovedie k zdravému životnému štýlu. Zamerajte sa preto na úsilie a proces, nie iba na výsledky.

Nechajte si najdôležitejšie úlohy na ráno

Naša pamäť funguje najlepšie ráno, pár hodín po prebudení. Preplánujte si preto svoje najdôležitejšie úlohy na toto obdobie a dosiahnete lepšie výsledky. A určite vám v tom pomôžu aj vždy dostupné lacné tonery.

Zbavte sa rozptýlenia a rušivých elementov

Rozptyľovanie je opakom produktivity. Zbavte sa ich, aby ste sa mohli na svoju prácu plne sústrediť. Namiesto mobilu sa venujte práci s dokumentmi, ktoré vytlačili spoľahlivé tonery Samsung. Mobil však nie je jediným zdrojom rozptýlenia.

Prvá skupina najčastejšie obsahuje neporiadok na stole, obrovské množstvo oblečenia v skrini alebo televízia či rozhlas v blízkosti pracoviska. Druhú tvorí telefón, internet, mätúce aplikácie a systémy, ktorým je ťažké porozumieť. Nakoniec vás môžu rozptýliť spolupracovníci.

Delegujte

Neexistuje taký človek, ktorý by mohol robiť všetko na svete dokonale. Robte preto to, čo dokážete najlepšie. Ostatné úlohy preneste na iných, ak ste si istí, že ich zvládnu dobre a bez vašej pomoci. Namiesto toho, aby ste sa v rámci zlepšenia vo všetkých oblastiach snažili rozvíjať nové zručnosti, jednoducho si nájdite niekoho, kto je v konkrétnej úlohe lepší ako vy. Uvidíte, že to všetko funguje a pomáha!

Write a comment...
0 awesome comments!