Ako znížiť škody spôsobené sedavou prácou?

Každý z nás už určite počul, že sedavá práca je veľmi škodlivá. Čo však robiť, ak je práve takéto zamestnanie našou obživou a formou dostatočného zabezpečenia? Niekoľko zmien vám prospeje.

Sedavý životný štýl zvyšuje riziko mnohých chorôb - od rakoviny a cukrovky až po kardiovaskulárne choroby. Lekári zistili, že sedavý spôsob života a nedostatok fyzickej aktivity zvyšujú riziko mnohých závažných chorôb. Ale čo sa dá urobiť, ak nemáme na výber?

10 minút chôdze vám pomôže

Zníženie negatívnych dopadov sedavého zamestnania je nutné. Odporúčania znejú, aby sme si robili prestávky a vyplnili ich čo najväčším pohybom. Pomôcť však môže aj dobré kancelárske vybavenie. Takže, ak si plánujete založiť v roku 2020 s.r.o., myslite na to, čím sa pred negatívnymi dopadmi sedavej práce poistíte?!

Nedávna  štúdia  amerických lekárov z Missourskej univerzity - ukázala, že ak človek sedí 6 hodín, jeho vaskulárna funkcia je narušená - prietok krvi v tepnách sa zhoršuje a telo trpí. Na obnovenie niektorých funkcií by vám mohla pomôcť 10 minútová prechádzka na čerstvom vzduchu.

Záleží tiež od toho, ako kvalitné kancelárske stoličky pri práci používate.

Vyberte si dobré kancelárske kreslo

Organizácia vašej práce v kancelárii je veľmi dôležitá, bude však zbytočná, ak niekoľko hodín denne sedíte na nepohodlnej stoličke. Dobrá stolička je dôležitá nielen z hľadiska pohody v práci, ale tiež ovplyvňuje zdravie chrbtice.

Medzi najčastejšie choroby spojené s nesprávnym sedením patria aj časté bolesti hlavy, ťažkosti s koncentráciou, bolesť v krku, ramene, chrbte, bedrách, kolenách a dolných končatinách. Výberom kvalitného kancelárskeho kresla sa môžete týmto prejavom vyhnúť. Najlepšie je ale, aby ste sa presvedčili sami.

Write a comment...
0 awesome comments!