Mladí ľudia sú plní ideálov a skôr či neskôr o časť z nich prídu. A čím skôr sa to stane, tým majú väčšiu šancu uspieť. Kruté, ale také je aj podnikateľské prostredie. A preto by ste mali vedieť, že nech máte akokoľvek dobrý nápad, aby ste uspeli, to nestačí. V číslach to znamená, že originálny nápad je tak 20 % úspechu. A zvyšných 80 %? To je založenie spoločnosti, vyhrnutie si rukávov, tvrdá drina, sebaobetovanie, učenie sa z vlastných chýb, vedieť sa stiahnuť a prípadne uznať aj porážku. Čo by ste mali robiť, aby ste uspeli?
Buďte odlišný
Nemusíte vymýšľať nasilu novú oblasť podnikania, pokojne môžete uspieť aj vtedy, ak budete podnikať v tom istom, v čom podniká vaša konkurencia. Aj keby ste predávali markízy spoločne s dvomi konkurentmi na rovnakej ulici, máte šancu uspieť. Ako? Nekopírujte konkurenciu, nezvádzajte s nimi cenové súboje, najlacnejší aj tak môže byť vždy iba jeden. Buďte odlišný, ako by povedal Seth Godin, buďte fialovou kravou v obyčajnom stáde. Dajte architektovi navrhnúť interiér vášho obchodu, ponúkajte zákazníkom pohár kávy so sebou, vyrábajte markízy s netradičným vzorom. Robte veci inak ako ostatní a ľudia si vás všimnú.
Neustále inovujte
Ak začnete stagnovať a vaše služby tiež, zákazníci to vycítia, ale nie je to také zlé, ako keď začnete poskytovať horšie služby ako doteraz. Vtedy ste sa vydali cestou do pekla. Najlepšie, čo môžete robiť, je vydať sa cestou inovácií. Nebojte sa robiť zmeny, ktoré sú podľa váš lepšie. Máte reštauráciu a bojíte sa zmeniť jedálny lístok preto, že si z neho ľudia objednávajú jedlá a hovoria, že im chutia? To nevadí, urobte ešte lepší, sezónny jedálny lístok. Ak sa na to necítite, potom by ste mali porozmýšľať o tom, či bolo pre vás založenie sro správnou voľbou.
Nepodceňujte silu reklamy
Máte najlepší výrobok/službu a myslíte si, že sa bude predávať sama? Omyl, tie najlepšie výrobku sú často zničené priemernými výrobkami so skvelým PR a marketingom. Iba také jedinečné výrobky ako Tesla auto či Uber nepotrebujú reklamu, pretože o nich píšu všetky médiá, lebo ide o niečo prelomové. Nebojte sa investovať do reklamy, ale čo je ešte dôležitejšie, rozvíjajte vzťahy so zákazníkmi. Vedeli ste o tom, že udržať si už existujúceho zákazníka je približne 7-krát lacnejšie ako získať nového? Tak už viete.
- PR článok