8 kreatívnych otázok pre nájdenie toho správneho kandidáta

Ak hľadáte nejaké nového zamestnanca, je potrebné, aby ste ho na základe správnych otázok vedeli identifikovať. Je vhodný alebo nie je? Pomocou nasledujúcich otázok to ľahko zistíte!

  1. Kto by bol Vaším hosťom na dôvernom večierku?

Môžu pozvať iba troch hostí, živých alebo mŕtvych, reálnych alebo fiktívnych, ale nie rodinu alebo tých, s ktorými majú milostný záujem. Pomocou tejto otázky skvele uvidíte, ako ľudia rýchlo myslia, vytvárajú priority a vyobrazujú zvedavosť. Taktiež si môžete všimnúť, ako sa daný človek dokáže vysporiadať s tlakom – či už hovorením alebo mlčaním. To Vám dá predstavu o tom, ako človek dokáže pracovať v komplexnej skupine.

  1. Nemyslím si, že môžete robiť túto prácu

Ak v polovici rozhovoru poviete túto vetu, až vtedy sa začne hľadanie kandidátov z očí do očí. Práve po tejto otázke uvidíte vytrvalosť a skutočný záujem daných kandidátov.

  1. Aký je Váš najvýznamnejší úspech?

Ak uchádzač nedokáže poskytnúť konkrétne príklady úspechov z jeho predchádzajúceho zamestnania, pravdepodobné vhodný nie je. Veď futbalový tréner tiež nepodpíše kontrakt s hráčom, o ktorom nemá žiadne záznamy výstupov či schopností. Zo špecifickej reakcie kandidáta ste tiež schopní posúdiť, či je uchádzač úprimný.

  1. Čomu ste oddaní?

Hľadáte ľudí, ktorí majú oddaný vzťah k ich budúcnosti. Ľudia, ktorí vedia čo chcú a majú záväzky, ktoré sa stotožňujú s víziami a základnými hodnotami spoločnosti sú presne tými, ktorí spoločnosť zaplnia. Takýto ľudia často produkujú skutočne inšpiratívnu prácu.

  1. Povedzte mi tri veci, ktoré o Vás neviem

Pomocou tejto otázky sa môžete dozvedieť skutočne zaujímavé veci. Ľudia zrazu prestanú hovoriť ich nacvičené odpovede a začnú byť spontánni. A práve vtedy sa dozviete skutočné zaujímavosti.

  1. Aká je Vaša obľúbená kapela alebo hudobník?

Táto otázka nie je o tom, čo Vám kandidát odpovie. Je o tom, ako dlho mu trvá identifikovať istý kultúrny prvok, ktorý má pre nich význam. Musíte si uvedomiť, že najlepší členovia Vašej firmy majú vášne, ktorými si získajú zákazníka. Táto vášeň je to, čo zamestnancom pomáha pri obsluhovaní zákazníkov.

  1. Čo ste robili?

Pýtanie sa ohľadom minulej práce Vám poskytne informácie o kandidátovi a tiež o tom, čo od neho predchádzajúci šéf očakával. Ak sa Váš kandidát vypracoval na vyššiu pozíciu, aká od neho bola očakávaná, znamená to, že je pripravený rásť spolu s Vami práve vo Vašej firme.

  1. Čo chcete robiť potom?

Odpovede kandidátov na túto otázku Vám prinesie veľa. Prezradí Vám, ako o sebe rozmýšľajú uchádzači o niekoľko rokov neskôr. Väčšina z nich Vám však pravdepodobne povie, že si chce založiť vlastnú spoločnosť. A prečo nie? To znamená, že jeho ciele sú vysoké.

Write a comment...
0 awesome comments!