Skip to main content

4 jednoduché tipy na optimalizáciu skladu, ktoré vám ušetria čas aj peniaze

| Manworld.sk | Biznis

Predstavte si, že ste práve dokončili zariadenie svojho nového skladu. Urobili ste si prieskum, poznáte svoje plány expanzie, súčasné a cieľové trhy, viete, ako tovar či služby, ktoré predávate, môžu ovplyvniť to, aké by bolo najlepšie miesto na umiestnenie úložnej jednotky, a našli ste perfektnú polohu, ktorá vyhovuje všetkým vašim obchodným potrebám. Teraz, keď máte svoj sklad, musíte vedieť, ako ho prevádzkovať. 

Čo je potrebné na riadenie skladu? Aké druhy úloh musíte sledovať, aby ste sa uistili, že všetko beží hladko?

Profesionálne skladovanie tovaru začína optimalizáciou skladového priestoru

Každé profesionálne skladovanie tovaru sa začína optimalizáciou skladového priestoru. Takéto riadenie skladu vo svojej podstate znamená efektívne riadenie dostupného priestoru a času na obsluhu vašich zásob.

Aby ste mohli optimalizovať využitie priestoru a zdrojov, položky a vybavenie musia byť uložené takým spôsobom, ktorý odzrkadľuje postupnosť procesov pracovného toku vášho skladu. Cieľom je zabezpečiť lepšiu kontrolu nad pohybom materiálu, osôb a dopravy bez prerušenia, aby sa krížové strety mohli obmedziť na minimum.

Usporiadanie položiek na základe pohybu a relevantnosti

Tak ako špeciálnym dopravným prostriedkom pomáhajú s ťažkým nákladom a pohybom v náročnom teréne univerzálne pneumatiky 10-16,5, v sklade s tovarom sa nezaobídete bez usporiadania položiek na základe pohybu a relevantnosti.

Vždy je predsa efektívnejšie skladovať sezónne a obľúbené položky v ľahko prístupných oblastiach – napríklad v blízkosti nakladacích priestorov pre ľahké vyberanie a skladovanie – a mimosezónne položky v menej prístupných častiach skladu.

Preto, aby ste optimalizovali svoj cyklus vychystávania, mali by ste sa snažiť nájsť rovnováhu medzi pohybom a veľkosťou, pri ktorej sú menšie, rýchlo sa pohybujúce predmety umiestnené v blízkosti nakladacích priestorov, zatiaľ čo rýchlejšie a väčšie predmety možno uložiť do otvorov tesne za menšími.

Okrem toho je dôležité zvážiť položky, ktoré máte a ktoré sa často kupujú spolu. Ich umiestnenie čo najbližšie k sebe vám môže pomôcť skrátiť čas strávený ich hľadaním a vyberaním.

Vykonávanie opatrení na minimalizáciu nebezpečenstva pri skladovaní

Nielen v exteriéri s pevnými snehovými reťazami na vozidle, ale aj vnútri skladu musí byť bezpečnosť vždy vašou najvyššou prioritou.

Niektoré typy predmetov sú horľavé alebo korozívne, vrátane kuchynského oleja, sanitárnych čistiacich prostriedkov atď., zatiaľ čo iné podliehajú skaze a sú náchylné na kontamináciu, ak nie sú kontrolované.

V dobre organizovanom sklade sa predmety ako čistiace prostriedky do kúpeľne a bieliace prostriedky uchovávajú čo najďalej od jedlých produktov, aby sa predišlo akejkoľvek možnosti kontaminácie v dôsledku rozliatia alebo úniku. Rovnaká prax platí aj pre váš sklad, pokiaľ ide o skladovanie horľavých látok, ako sú oleje, voskové sviečky atď., a horľavých látok, ako je papier a iné stacionárne potreby – treba zvážiť ich adekvátne rozmiestnenie z dôvodu bezpečnosti.

Zlepšenie efektivity pri vyberaní položiek pomocou vyhľadávacích systémov

Predstavte si rušný deň s veľkým prílevom objednávok rôznych úrovní priority. Aby sa všetko splnilo, položky sa vyberú z ich slotov a presunú sa do triediaceho zariadenia v sklade, kde budú zabalené a pripravené na odoslanie. Tento proces môže byť únavný aj pre skúseného zamestnanca, ktorý je oboznámený s umiestnením každej položky, pretože proces „preosievania“ produktov s cieľom nájsť ten správny môže byť komplikovaný a únavný.

Ak ale máte na konkrétnych položkách elektronické štítky, čítačku a systém, ktorý všetko eviduje, riadenie skladu bude omnoho efektívnejšie.

Zdroj obrázka: Marcin Balcerzak/Shutterstock.com

Prečítané: 345x
Späť hore